czwartek, 10 stycznia 2013

Kryminalny nastrój

Ostatnio mam niesamowitą ochotę oglądać seriale kryminalne czy sensacyjne. Coraz więcej się ich robi na mojej liście: NCIS, CSI, Komisarz Rex, Bez śladu, Tożsamość szpiega, Sue Thomas... zafascynowałam się na punkcie policji i służb specjalnych!
Szukam też gier kryminalnych w internecie. Chociaż wszystkie ciekawe już przeszłam. A dzisiaj zaczęłam czytać o profilu psychologicznym seryjnego mordercy... ale to nie na moje nerwy ;) Fascynuje mnie policja, jej działania i wszystko, co z tym związane, ale czytanie o umyśle mordercy nie było przyjemne. Aczkolwiek nabyta wiedza przyda mi się na pewno w pisaniu powieści. Zaczęłam pisać drugą powieść. Co prawda tamtą poprzednią też mam zamiar kontynuować. Pierwsza jest o szpiegach, a druga o policjantach/FBI. Więc tematyka podobna, ale klimat i przesłanie inne. Szpiegostwo bowiem z niczym dobrym raczej się nie wiąże. Natomiast policja... dba o sprawiedliwość, ratuje ludzi, zmienia świat na bezpieczniejszy... no ma więcej zalet, bez dwóch zdań.
Więc myślę, że będę równolegle pisać dwie powieści - jak będę miała ochotę pisać o agentach wywiadu, to będę kontynuować pierwszą powieść, a jak mnie najdzie zwykły policyjny nastrój - to zajmę się drugą książką ;)
A poza tym może zgłoszę się do szkolnego konkursu literackiego z okazji walentynek. Co prawda do walentynek jeszcze dużo czasu, ale konkurs musiał być ogłoszony sporo wcześniej, żeby zdążyć napisać wybrany utwór. Można pisać opowiadanie, wiersz, tekst piosenki, felieton, scenariusz sztuki i parę innych gatunków. Ja wybiorę albo opowiadanie albo wiersz. Nie wiem, jak piszę - czy dobrze czy nie, ale chciałabym spróbować swoich sił w konkursie. Trudny nie jest, bo tematem jest najpopularniejszy temat wszelkich sztuk na świecie - miłość :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz